آموزشوپرورش برای اجرای کامل سند تحول بنیادین به بودجه بیشتری نیاز دارد
وزیر آموزشوپرورش در نشست شورای هماهنگی و اجرای سند تحول بنیادین؛
وزیر آموزشوپرورش در نشست شورای هماهنگی و اجرای سند تحول بنیادین که بهصورت دورهای و منظم برگزار میشود، اظهار کرد: آموزشوپرورش برای اجرای کامل سند تحول به بودجه بیشتری نیاز دارد. به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، سید محمد بطحایی در نشست شورای هماهنگی و اجرای سند تحول بنیادین که بهصورت دورهای و منظم برگزار میشود، با اشاره به فعالسازی کارگروههای زیر نظامهای سند تحول، اظهار کرد: مسیری که برای اجرای سند تحول طی شده است را موردبازنگری و بررسی قرار میدهیمتا بتوانیم با تلاش و دقت بیشتری اجرای سند تحول را بهصورت مطلوب پیگیری کنیم.وی افزود: این دغدغه وجود دارد که در مقابل حجم سنگینی از اوراق و سندها قرار بگیریم و در همان جلسات آغاز مسیر هم بیان شد که ادارات آموزشوپرورش را درگیر حجم کار زیاد و برنامهها نکنیم چراکه ممکن است به علت سنگینی اقدامات نتوانند به اجرای مطلوب برنامهها بپردازند.وزیر آموزشوپرورش بابیان اینکه بهتر است اولویتبندی برای برنامهها داشته باشیم، تأکید کرد: با اولویتبندی کارشناسیها میدانند که برای هرسال تحصیلی چند اقدام مشخص دارند و لازم است با بازنگری و غربالگری، اولویتبندیها را داشته باشیم و دامنه کار طوری تعریف شود که با حجم سنگین فعالیتها روبهرو نشویم.بطحایی خاطرنشان کرد: آموزشوپرورش برای اجرای کامل سند تحول نیاز به بودجه بیشتری نیاز دارد و اگر میخواهیم شاهد برخی حوادث تلخ نباشیم باید بودجه بیشتری برای آموزش و پروش در نظر گرفته شود که فضاهای آموزشی را که بخشی از زیر نظامهای ششگانه سند تحول بنیادین است، ایمنسازی کنیم و بدین منظور باید گزارشی از الزامات مالی؛ حقوقی؛ نیروی انسانی؛ پژوهشی برای تمامی زیر نظامها آماده شود تا مشخص شود آموزشوپرورش برای اجرای کامل سند تحول بنیادین، چه مقدار بودجه لازم دارد.وی در ادامه گفت: گزارش برنامهها و فعالیتهای انجامشده در راستای تحقق سند تحول به دفتر مقام معظم رهبری و هیئترئیسه مجلس شورای اسلامی ارائهشده است. وزیر آموزشوپرورش با اشاره به شناسنامه تفصیلی برنامهها، تصریح کرد: تکمیل چارچوب تفصیلی برنامههای زیر نظامهای ششگانه سند تحول، کار سختی است و بهتراست در مرحله اول فقط شناسنامه تفصیلی برنامههای منتخب سال تحصیلی ۱۳۹۷-۹۸در کارگروهها بررسی مجدد شود و پسازآن مسئولین کارگروهها برنامههای منتخب و تأییدشده را به دبیرخانه شورای هماهنگی ارائه دهند.بطحایی تصریح کرد: در حال حاضر یک سری از برنامههای جاری آموزشوپرورش بدون تخصیص بودجه خاص، مرتبط با سند تحول بنیادین است و برخی از برنامهها هم منبعث از سند تحول است که هر دو شکل باید به هم تنیده باشند و لازم است تا ۹۰درصد برنامههای سال ۱۳۹۸برنامههای اجرایی سند تحول باشند.در ادامه این جلسه رضا مددی مشاور وزیر آموزشوپرورش در اجرای سند تحول بنیادین، ضمن ارائه گزارشی از مهمترین اقدامات و پیگیریهای انجامشده، اظهار کرد: کارگاههای تخصصی و آموزشی ویژه زیر نظامها برگزارشده است و نقیصهها تا حدودی حلشده است و پیشنویس شناسنامه تفصیلی برنامههای زیر نظامهای ششگانه تدوین و تا حدودی تکمیلشده است.وی افزود: در دو نشست تخصصی با مدیران کل استانها تبیین زیر نظامها صورت گرفته است و انجمن اولیا و مربیان در راستای لزوم برگزاری کارگاههای تبیینی و آموزشی، دورهای تخصصی برای تربیت مدرس دورههای سند تحول برگزار کرده است.مشاور وزیر بابیان اینکه برنامههای اجرایی سند تحول در طول برنامه ششم توسعه به حوزههای ستادی و ادارات کل آموزشوپرورش استانها ابلاغشده است، گفت: با ابلاغ برنامه اجرائی، همه حوزهها پیگیر اجرای سند تحول هستند و تکلیف برنامههای سال ۹۷مشخصشده است و واحدهای حوزه ستادی از درون این برنامهها، مسئولیتهای خود را احصا میکنند.